Anasayfa
gunde 1 soda bile zararli
Go to bottom Cevapla Beğenilen: 0
BAŞLIK: gunde 1 soda bile zararli
#2763
tatlicadi (Kullanıcı)
Expert Boarder
Gönderiler: 147
graphgraph
Şu An Sitede Değil Kullanıcı bilgilerini görmek için tıklayın
gunde 1 soda bile zararli 10 Ay, 4 Hafta önce Başarı: 230  
Yapılan araştırmalarda, soft drink olarak nitelendirilen ve zararsız gibi görünen soda, diyet kola gibi gazlı içeceklerin yetişkinlerde aaaabolik sendrom riskini artırdığı belirlendi.



Harvard Tıp Fakültesi’nde yapılan bir araştırma, günde bir adetten çok gazlı içecek tüketmenin aaaabolik sendrom oluşturma riski ile birebir ilişki içinde olduğunu ortaya koydu. Araştırmada ilginç olan, bu riskin gazlı içeceğin diyet ya da sıfır kalorili olmasıyla değişmediğiydi.

Araştırmaya göre diyet içecekler, orta yaşlı yetişkinlerde aaaabolik riski artırıyor. Araştırmanın başındaki Boston Üniversitesi Tıp Fakültesi’nden Dr. Ramachandran Vasan’a göre bu durum, araştırmanın göze çarpan en önemli konusunu oluşturuyor.

Risk yüzde 48 daha fazla

Dr. Vasan’a göre gazlı içecek tüketimi, 1977 ve 2001 yılları arasında iki kattan üç kata çıktı. Aynı zaman dilimi içinde gazlı içeceklerin ürün miktarları da azımsanmayacak şekilde büyüdü. Araştırmacılar, gazlı içeceklerin kilo alımı, obezite ve diyabet riskini artırdığını ve bunlarla birebir ilişkili olduğunu ispatlamıştı. Son yapılan ''Soft drink tüketimi ile aaaabolik risk artması arasındaki ilişki'' araştırmada ise zararsız gibi görünen günlük bir adet gazlı içecek tüketiminin, yetişkinlerde aaaabolik bir tehlikeye yol açıp açmadığını sorguladılar.

Gazlı içeceklerin aaaabolik sendrom ve onun getirmiş olduğu diğer komplikasyonlar ile ilişkili olup olmadığını araştırmak üzere 6000’den çok katılımcının katıldığı çalışmayı Harvard Tıp Fakültesi’nden Dr. Ravi Dhingari yürüttü.

''0'' kaloriye kanmayın

Araştırmacılar, günde bir adetten çok gazlı içecek tüketen kişilerin günde bir adetten daha az tüketen kişilere kıyasla yüzde 48 daha çok aaaabolik sendrom riskiyle karşı karşıya olduğunu buldular. 6000’den çok katılımcının aaaabolik sendrom riski olmadığı varsayımı ile hareket eden araştırma, günde birden çok gazlı içecek tüketiminin aaaabolik sendrom riskini yüzde 44 artırdığını saptadı.

Günlük gazlı içecek tüketimleri belli olan küçük bir araştırma grubunda yapılan araştırmada da günde bir adetten fazla tüketen kişilerde aaaabolik sendrom riskinin başlama olasılığının yüzde 50 - 60 oranında olduğu belirlendi. Diyet içecekler sıfır kalorili olmalarına rağmen, araştırma bulguları bu içeceklerin çocuklarda da sağlığı zayıflatıcı yönde etkisi olan kilo alımı ve yüksek tansiyon sorunlarıyla ilişkisini gösterdi.

Günde bir sodadan daha az tüketenlerle günde en az bir soda içenler karşılaştırıldığında obezite riski, bel çevresi ölçümü, glukoz değeri ve hipertrigliserit seviyelerinin anlamlı oranda arttığı görüldü. Bunlarla birlikte iyi huylu kolesterol (HDL) seviyelerinin ise düştüğü gözlendi.

Soda fazla yemeyi mi teşvik ediyor?

Araştırma sonrasında yapılan yorumlara göre soda içenler daha fazla kalori alma eğiliminde. Bu kişiler daha fazla doymuş ve trans yağlardan zengin besinleri tüketirken, daha az lifli besin tüketiyor ve aynı zamanda sedanter bir yaşam tarzına sahipler.
Ayrıca soda ve gazlı light içecekleri tüketmek, tatlı besinlerin tercih edilmesini de artırıyor. Hatta henüz tartışılsa da bir teoriye göre soda tüketimi bir sonraki öğünde daha fazla yemek yeme etkisine neden oluyor.

aaaabolik sendrom nedir?

Kalp damar hastalıklarına yol açan ve her biri birbiriyle bağlantılı dört hastalık, artık 'aaaabolik sendrom’ adı altında anılıyor. Diyabet, obezite, hipertansiyon ve yüksek kan yağları başta olmak üzere bu dört önemli hastalık, tek tek değil, 'aaaabolik sendrom’ olarak nitelendirilerek bütüncül bir hastalık olarak değerlendiriliyor. Ancak son yıllarda bel çevresindeki yağlanma da aaaabolik sendromun beşinci risk faktörü olarak yerini alıyor
 
Logged Logged  
  Sadece kayıtlı kullanıcılar foruma yazı ekleyebilir.
Go to top Cevapla
Gönderileri Masaüstünüze Alın


Yeni Üyeler


cinkiz2009
07.01.2009 13:21:38
Cinsiyet: Kadın

ßuket
05.01.2009 02:45:43
Cinsiyet: Kadın

ßüsya_ßüsya
30.12.2008 03:41:01
Cinsiyet: Kadın

gül_deren
20.12.2008 03:27:41
Cinsiyet: Kadın

ercumentoksuz
05.01.2009 09:27:53
Cinsiyet: Erkek

ahmettuna
04.01.2009 13:18:00
Cinsiyet: Erkek

addo77
04.01.2009 11:08:50
Cinsiyet: Erkek

yagmurgozlum
03.01.2009 14:26:32
Cinsiyet: Erkek

Forum Son Gönderiler

Son Gönderiler
BaşlıkYazarKategoriTarih
emo Cvp:yesinmi? yemesin mi?hseyin_34Sorular CevaplarCuma, 02 Ocak 2009
emo Cvp:Peki Neleri Götürdü Sizden???hltksgnSorular CevaplarCuma, 02 Ocak 2009
emo Peki Neleri Götürdü Sizden???nothing impossibleSorular CevaplarCuma, 02 Ocak 2009
emo Cvp:.........atecrazySorular CevaplarPerşembe, 01 Ocak 2009
emo .........drydenizSorular CevaplarPerşembe, 01 Ocak 2009
emo Cvp:türk filmlerii : )aLeSTa_Sorular CevaplarÇarşamba, 31 Aralık 2008
emo türk filmlerii : )oozzooSorular CevaplarÇarşamba, 31 Aralık 2008
emo Cvp:2009 ?????????????????aLeSTa_Sorular CevaplarÇarşamba, 31 Aralık 2008
emo 2009 ?????????????????oozzooSorular CevaplarÇarşamba, 31 Aralık 2008
emo Cvp:Sizin başınıza gelse ne yaparsınız?aydınSorular CevaplarCumartesi, 27 Aralık 2008